Redukční jídelníček

Zdroj: ČTK

Zdroj: ČTK

Pokud vás trápí cukrovka a rádi byste shodili přebytečné kilogramy, připravte se na to, že hubnutí pro vás nebude tak snadné jako pro zdravého člověka, a to především kvůli četným potravinovým omezením. Na druhou stranu právě diabetický jídelníček hubnutí přirozeně pomáhá. Tím, že omezíte cukry, snáze dosáhnete své vysněné hmotnosti.

Rady pro redukci hmotnosti

Základem je pravidelné stravování a vyvážený poměr živin v každém jídle. Jíst byste měli pravidelně šestkrát denně, po 3 až 4 hodinách. Ve stravě musí být zastoupeny sacharidy, tuky i bílkoviny.

Sacharidy při dietě

Právě u sacharidů, které jsou sice i v redukčních jídelníčcích zastoupené ve značném množství, je potřeba si dát dobrý pozor, jelikož jsou zdrojem jednoduchých cukrů. Před sladkým ovocem tak dejte přednost zelenině, která je na vitamíny, minerály a vlákninu stejně bohatá. Vybírejte si potraviny s nižším glykemickým indexem.

Co se týká moučníků, dezertů nebo nápojů, je samozřejmě ideální se obejít bez běžného bílého cukru a ten nahradit kalorickými či nekalorickými diabetickými sladidly. Z těch kalorických přichází v úvahu sorbit a fruktóza. Dejte si však pozor na jejich doporučené množství, které by se kvůli riziku střevních potíží nemělo překračovat. Z nekalorických můžeme doporučit především stévii.

Zdroj: nehubnu.cz

Zdroj: nehubnu.cz

Tuky a bílkoviny

Zde je vhodné sáhnout především po rostlinných tucích ve formě semen, ořechů a rostlinných olejů. Živočišné tuky se totiž podílejí na zvyšování hladiny cholesterolu, což se může i negativně projevit právě na cukrovce. Bílkoviny čerpejte z netučných sýrů, libového masa, tvarohu nebo vajíček. Využívat můžete i různé rostlinné zdroje bílkovin – především sóju.

Pitný režim

V dietě je velmi důležitý také dostatečný pitný režim. Opravdu minimální množství tekutin, které byste měli za den přijmout, je 1,5 až 2 litry. Je to však velmi individuální a závislé na vaší hmotnosti nebo na fyzických aktivitách. Při hubnutí se soustřeďte především na jídelníček a zařaďte také vhodné pohybové aktivity, které sice jsou až na druhém místě, ale špatně se bez nich hmotnost redukuje.

 
Poslední komentáře
  1. Ida

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *